dinsdag 15 november 2011


De “gewone”makelaar…. Bestaan ze nog?

Laatst zat ik ergens op een feestje en mensen vroegen aan mij wat ik nu eigenlijk precies doe. Met veel enthousiasme vertel ik graag aan iedereen dat mijn bedrijf zich richt op verkoopstyling en interieurstyling en dat ik inmiddels een fijne samenwerking heb met een makelaarskantoor in Woerden.

Nou de reacties over het beeld van dé makelaar werd ineens heel duidelijk. Zo hoorde ik meteen reacties als….pffff samenwerken met makelaars? Jij? Ik vind het maar patsers hoor, gladde praters, strakke pakken, zakkenkloppers, wat doen ze nou eigenlijk nog voor je en zooooo arrogant….

Tja makelaars….AU….dat doet zeer he? Want geen van jullie herkent zich natuurlijk in dit profiel! Uit ervaring kan ik elk geval 1 mening van de sceptici wel delen en dat is arrogantie. Zo krijg ik (en ook mede collega verkoopstylisten weet ik) soms wel eens te horen;

Ach ach mevrouwtje, wíj zijn hier serieus en professioneel bezig in deze uiterst moeilijke kopersmarkt. Ja nee joh, ik niet hoor, welnee ik doe het puuuur voor de lol en doe maar gewoon wat……..
Wat kussentjes en een bloementje toevoegen, dat kunnen wij ook prima zelf hoor, daar gaan wij niet voor betalen natuurlijk. Oooooh sorry, nee ik begrijp het helemaal hoor! Weet u eigenlijk wel wat verkoopstyling is??
Onze klanten willen dit echt niet hoor! Zeg nu eens eerlijk. Heeft u het serieus wel eens voorgesteld aan uw klanten? Of is dit puur uw eigen mening?

Klanten willen dit wel degelijk, alleen willen ze hier niet extra voor betalen. Optie? Standaard opnemen in het dienstenpakket dus.
Maar ik kan ook gelukkig melden dat er ook écht “gewone” no nonsens makelaars bestaan! Makelaars die écht meedenken en die in deze moeilijke tijd écht klaarstaan voor hun klanten en nét dat ene stukje toegevoegde waarde bieden wat de eerste groep makelaars niet kan of wil. Ik ben blij dat ík die “no nonsens” makelaar heb gevonden en samen met elkaar boeken wij mooie resultaten. Samenwerken dáár gaat het om! Elkaar aanvullen en je concentreren waar je zelf goed in bent. 

Alleen deze makelaars zullen het uiteindelijk redden in deze markt, want ze bewegen namelijk met de markt mee! Maar ja zoals ik al eerder in een blog schreef; Je gaat het pas zien als je het door hebt. Wat kun jij vandaag doen, om de persoon die je morgen zult zijn, met tevredenheid terug te laten zien op deze dag?

Jeroen en Marcel , jullie en ik weten dat verkoopstyling loont, maar laten we dit vooral niet verder vertellen…..

Sanne Brandt - StylingXL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten