dinsdag 17 januari 2012



Geen zin in kritiek!

Is dat wat er door uw hoofd gaat als iemand u vraagt of uitlegt wat een verkoopstyliste precies komt doen? Als u deze vraag met JA beantwoord dan is míjn tweede vraag; Wilt u uw huis snel verkopen tegen een goede prijs? Ik mag aannemen dat u vraag 2 ook met JA heeft beantwoord?

Het moge denk ik duidelijk zijn dat de 2e vraag hierboven veel belangrijker is dan vraag 1. De vraagstelling zou dus eigenlijk omgedraaid moeten worden om een goed antwoord te kunnen geven. Dat is dan ook precies de volgorde welke een makelaar zijn klanten zou moeten voorlichten bij het in de verkoop nemen van een woning. Wilt u sneller verkopen en tegen een goede prijs? Ja? Dan schakelen wij voor u een LNV verkoopstylist in!

Vervolgens kan ik u melden dat wij verkoopstylisten géén kritiek komen leveren op uw “thuis”. Een thuis is waar men zich in zijn/haar eigen omgeving prettig voelt en waar u uw eigen sfeer creëert. Maar bedenk daarna meteen dat u niet uw thuis gaat verkopen, maar uw huis! En een huis is niet meer dan een grote bak met stenen > RUIMTE.  Dát is wat u moet zien te verkopen en dat is wat u aan een potentiële koper moet laten zien in uw woningpresentatie. Kritiek is dus absoluut niet aan de orde, een verkoopstylist komt u slechts adviezen brengen voor de meest optimale woningpresentatie. U bent uiteraard zelf de baas over uw eigen woning en dus bepaald u uiteindelijk zelf welke adviezen u wél opvolgt en welke adviezen niet. Maar bedenk wel dat inmiddels kan worden vastgesteld dat alleen de woningen die alle adviezen opvolgen of laten uitvoeren door de verkoopstyliste de beste resultaten boeken.

En ja daar hoort veel (op)ruimwerk bij én schoonmaakwerk en dat kunt u uiteraard prima zelf. Maar zo niet nog belangrijker zijn de zichtlijnen van een kamer, hoe is deze ingedeeld en komt de huidige indeling wel ruim over op de foto en bij een bezichtiging? Daarnaast denken veel mensen, en helaas ook nog steeds makelaars, dat (op)ruimen inhoudt dat  je zoveel mogelijk spullen weghaalt en bijna leeg de woning te koop zet. Nee, leeg is sfeerloos en ongezellig, een potentiële koper moet zich in de woning kunnen zien wonen. 

Het gaat om de juiste balans en daarmee kan de verkoopstyliste u helpen. Met oog voor detail én budgetgericht zoeken naar de juiste presentatie. Veel kijkers en een succesvolle verkoop kan dan eigenlijk niet meer uitblijven

Ik ben benieuwd welk antwoord u nú geeft op de eerste vraag! Ik, Sanne Brandt van StylingXL, kom u graag adviseren en helpen. Werkt úw makelaar nog niet met een LNV verkoopstylist? Laat hem/haar dan contact met mij opnemen. 

Uiteindelijk ontstaat er zo een WINWIN situatie voor alle partijen, want allemaal hebben wij hetzelfde doel voor ogen; Het verkopen van uw HUIS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten