woensdag 21 mei 2014

Hoe kritisch bent u zelf?


U heeft uw huis te koop staan of overweegt dit wellicht op korte termijn te doen en bent zich nog aan het oriënteren.

Waar ik nou altijd zo benieuwd naar ben is HOE en op WELKE basis iemand voor een makelaar kiest. Kunt U dat uitleggen? Meestal halen mensen de schouders op en hoor ik in veel gevallen dat dit er voor deze makelaar is gekozen omdat deze met de hoogste verkoopprijs op de proppen kwam. 

Dat je voor de hoogste vraagprijs gaat, ja dat is natuurlijk logisch! Toch?

Sorry, ik moet u uit de droom helpen! NEE! 
De prijs is niet allesbepalend en bedenk altijd waarom de geschatte verkoopprijzen met de andere (meer reële) makelaars dan zo verschillen, dat is niet voor niets.

De makelaar die deze "tactiek" toepast wil u natuurlijk als klant graag binnenhalen, omdat nu eenmaal veel mensen gevoelig zijn voor hoge bedragen. Wat gebeurt er dan vervolgens....ze komen daarna enkel met de "vervolgstrategie" van zakken in vraagprijs....u bent als klant namelijk al binnen.... Dat is heel erg jammer, maar het gebeurt helaas wél

Ga voor een makelaar met in ieder geval de volgende capaciteiten;
  • die u extra verkooptools aanbied, b.v.k. zonder bijkomende kosten, als verkoopstyling, professionele woningfotografie, goede plattegronden...
  • die met u meedenkt!
  • die Actief is en ook out of the box durft te denken 
  • een reële vraagprijs afgeeft 
  • bezig is met social media, ook hier bevindt zich nl een deel van uw mogelijke doelgroep
  • goed bekend is met de lokale woningmarkt
  • zich vooraf heeft verdiept in de voorgeschiedenis van uw huis, als die er natuurlijk is.
  • Goede pakkende verkoopteksten schrijft, uniek voor iedere woning en dus geen copy/paste teksten. 
Ik kan het verder niet vaak genoeg benadrukken.......wees zelf óók actief en wacht niet passief af. Er zijn heel veel dingen die u zelf kunt doen bij de verkoop van uw huis, m.n. in het voortraject. Denk bijvoorbeeld aan schoonmaakwerkzaamheden, (op)ruimen, maar voornamelijk kijken naar de indeling van de ruimte, want dat is uiteindelijk waarnaar een potentiele koper op zoek is...RUIMTE. Hieronder zie u hier een goed voorbeeld van. Wilt u hier meer van weten? Bel voor een afspraak of kijkt u eens op de website.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen