Geen zin in kritiek!
Is dat wat
er door jouw hoofd gaat als iemand je vraagt of uitlegt wat een verkoopstyliste
precies komt doen? Als je deze vraag met JA beantwoord dan is míjn tweede vraag;
Wil je jouw huis snel verkopen tegen een goede prijs? Ik mag aannemen dat je vraag
2 ook met JA hebt beantwoord?
Het moge
denk ik duidelijk zijn dat de 2e vraag hierboven veel belangrijker is dan vraag
1. De vraagstelling zou dus eigenlijk omgedraaid moeten worden om een goed
antwoord te kunnen geven. Dat is dan ook precies de volgorde welke een makelaar
zijn/haar klanten zou moeten voorlichten bij het in de verkoop nemen van een woning.
Wilt je sneller verkopen en tegen een goede prijs? Ja? Dan schakelen wij specialisten in. Denk bij het volledig vermarkten van een huis aan o.a. de marketing, goede pakkende teksten, mooie reële foto's (niet met een vissenkom view dus) en een goede styling...
Vervolgens
kan ik je melden dat, al dan niet kritische, opmerkingen die worden gegeven op jouw Thuis géén kritiek zijn maar enkel bijdragen aan de hoogste opbrengst van jouw woning. Jouw huidige thuis is waar je je veilig en prettig
voelt en waar je dus je eigen sfeer creëert. Maar bedenk daarna meteen dat je niet jouw Thuis gaat verkopen, maar je huis!
En een huis is niet meer dan een grote bak met stenen > RUIMTE. Dát is wat je moet zien te verkopen en dat is
wat ook precies wat je aan een potentiële koper moet laten zien in de woningpresentatie. Kritiek
is dus absoluut niet aan de orde, een verkoopstylist, makelaar of fotograaf komt je slechts adviezen brengen
voor de meest optimale woningpresentatie. Je bent uiteraard zelf de baas over je eigen woning en dus bepaal je uiteindelijk zelf welke adviezen je wél opvolgt en
welke adviezen niet. Maar bedenk wel dat inmiddels kan worden vastgesteld dat woningen die alle adviezen opvolgen uiteindelijk de beste resultaten boeken.
En ja daar
hoort veel (op)ruimwerk bij én schoonmaakwerk en dat kun je uiteraard prima
zelf. Nóg belangrijker zijn de zichtlijnen van een kamer, hoe is
deze ingedeeld en komt de huidige indeling wel ruimtelijk over op de foto en bij een
bezichtiging? Daarnaast denken veel mensen dat (op)ruimen inhoudt dat je zoveel
mogelijk spullen weghaalt en bijna leeg de woning te koop zet. Nee, leeg is
sfeerloos en ongezellig, een potentiële koper moet zich in de woning kunnen
zien wonen. Het kopen van een huis is emotie, neem jezelf vooral ook als referentiekader. Hoe bekijk je zelf een huis als je deze gaat bezichtigen zowel online als fysiek?
Het gaat om de juiste balans en daarmee kunnen diverse specialisten je prima helpen. Met oog voor detail én budgetgericht zoeken naar de juiste presentatie.
Veel kijkers genereren met een succesvolle verkoop als gevolg kan dan eigenlijk niet meer uitblijven.
Succes!
Succes!